sobota, 25 stycznia 2014

Pizza na cienkim cieście

Po 3 tygodniach wypacania WSZYSTKIEGO na siłowni  - waga drgnęła w dóóóóóóóóół :).Ale...nie, nie zazdrośćcie - ale słowo mi się trafiło - nie , nie trzeba , bo tylko o 0,5 kg !!! Czaicie temat!!!
Tyle wysiłku, tyle wyrzeczeń i.....0,5 kg !!!! No żesz ty!!!
Z tęsknoty za beztroską w liczeniu kalorii i z powodu mrozów do - 20,  postanowiłam wtrząchnąć - też niezłe słowo- pizzę własnego wypieku, bo na sałatę i rybę nie mogę już patrzeć !!!
Ciasto wyszło cienkie i chrupiące tak jak lubię. Zjadłam ją z różnymi warzywami, bo taką lubię najbardziej..... . I wiecie co ?
Nie mam żadnych wyrzutów sumienia . A jej smak na długo pozostanie najmilszym wspomnieniem .

Oto przepis na cienkie , chrupiące ciasto na pizzę:

3 szklanki mąki
2 łyżki stopionego masła i ostudzonego
1 łyżka drożdży suszonych lub świeżych ( świeżych musi być 2,5 raza więcej, żeby proporcje się zgadzały.
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
szczypta soli

Wykonanie:
W dużej misce rozpuścić cukier w ciepłej wodzie.
Wsypać drożdże i odstawić na 10 minut do spienienia roztworu.
Dodać masło, połowę ilości mąki i szczyptę soli. Mieszając stopniowo dodawać resztę mąki tak aby powstała miękka kula.Zagniatać ciasto na podsypanej mąką stolnicy przez 5 minut. Gotową kulę ciasta włożyć do wysmarowanej oliwą miski i odstawić do wyrośnięcia na 15 minut.
Po wyrośnięciu  rozwałkować na duży placek .
Wyłożyć nim nasmarowaną oliwą blachę.
Placek posmarować sosem pomidorowym, na wierzch ułożyć składniki jakie lubicie.
Ja dałam paprykę, cebulę ,suszone pomidory,pieczarki, oliwki i sery pleśniowe.
Sos pomidorowy robię z pulpy zmiksowanych pomidorów z kartonika, z cukrem ,solą ,czosnkiem i suszoną bazylią.
Zapiekamy w piekarniku rozgrzanym do 240 stopni około 20 minut .
Ustawiamy piekarnik na pieczenie tylko od dołu .Pod koniec pieczenia na 10 minut możemy włączyć dół i górę.



    Tak wyglądała moja pizza przed pieczeniem


    ...........A tak po



         Smacznego..................

3 komentarze:

  1. Dzień dobry
    Niestety nie znalazłam na stronie adresu e-mail.
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na teamt możliwości współpracy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. mniammmm aż mi się zachciało domowej pizzy ;)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    http://emyniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń