czwartek, 8 maja 2014

Gulasz wołowy z ryżem


Jeśli gulasz to w szybkowarze. 20 minut i mamy przepyszny mięciutki gulasz .
Mięso wołowe na gulasz kroimy w niedużą kostkę. Wkładamy do marynaty na około 1 godzinę lub pozostawiamy w lodówce na noc.
Marynata
sos teriyaki  - 4 łyżki stołowe ( dostępny w Almie)
sos sojowy - 2 łyżki stołowe
ocet ryżowy - 2 łyżki stołowe lub czerwone wytrawne wino około 1/4 szklanki
miód - 1 łyżka stołowa

Po wyjęciu mięsa z marynaty smażymy je na dużym ogniu do zrumienienia.
Przekładamy do szybkowara . Dodajemy 2 listki laurowe , kilka ziaren ziela angielskiego ,
 2 gałązki świeżego lubczyku i 3 zgniecione ząbki czosnku.
Dodajemy  szczyptę soli i świeżo zmielonego pieprzu.Dolewamy resztę marynaty i podlewamy 1/2 szklanką wody. Zamykamy szybkowar i gotujemy na małym ogniu około 30 minut.
 Po uduszeniu mięsa, zagęszczamy sos mąką ziemniaczaną lub kukurydzianą.
Gotujemy ryż na sypko. Ja wykorzystałam 3 kolorowy.
Podałam gulasz z pomidorami przyprawionymi szczyptą soli i cukru. Skropiłam je oliwą z oliwek i zagęszczonym  octem balsamicznym. Na wierzch porwałam kilka listków świeżej bazylii.


                              sosy do marynaty



podsmażamy mięso


lubczyk


szybkowar :)



           i smacznego ......................


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz